laupäev, 27. märts 2010

Suurpuhastus

Tõttasin garaazi ja ellimineerisin algatuseks roolikardaani lõtku. See käis nii, et puurisin ellipsisse kulunud kardaaniristi augud uuesti üle ja tegin uued, õige mõõduga tiftid. Mõtlesin siis, et panen kardaani kaatri külge tagasi.
Vaatasin mis ma vaatasin seda õliligast mootoriruumi ja mitte ei tahtnud sinna enam sisse ronida. Kerisin aga vooliku lahti ja tassisin survepesuri kohale. Võtsin abiks kaks pudelit asfaldipleki eemaldajat ja asusin kraamima. Nii see päevake mööduski.
Mootoriruum oli täis kirjeldamatut löga - õli ja diiselkütusesegune ollus puulehtedest ja ma ei tea millest. Sellise kleepuva ja tihke konsistentsiga. Tugevdusribide vahelised ülevooluavad muidugi ummistusid hetkega. Kraapisin pahtlilabidaga seda tökatit kus aga sain ning lõpus oli seda ca ämbrijagu. Palju oli neid kohti, kuhu ma vahele ei mahtunud ning põrandani ei küündinud. Nendest kohtadest urgitsesin pikavarrelise lumekraabitsaga. Õhtuks oli mootoriruum puhas nagu minu äsjapestud hommikused tunked. Mina nagu sitakäi.
Algus 11.30 - lõpp 8.00 = 8,5 tundi.

teisipäev, 23. märts 2010

Sõuvõll 2

Võll, tuleb välja, on väga pehme. Kokku keevitatud kolmest tükist. Kummilaagritele toetuvad osad on roostevabad, vahejupp mingi kummaline sulam. Magnet võtab, aga siiski on see vaid mõõdukalt roostes. Mõõdud 2200 x 45 mm. Igavene raske. Jääb mulje, et näiteks käest maha kukkudes võib ta vabalt jälle kõveraks minna. Kummaline. Igatahes treipingis 800 p/min juures käitus ta peale rihtimist küll päris viisakalt.
Tänud meresõber Unole ja Vasar Instrumendile.

esmaspäev, 22. märts 2010

Sõuvõll

...on kindlates kätes ja saab sirge(ma)ks tehtud. Silmitsesin eile kaatri arhailisi küttefiltreid üsna mõtlikult....ja ostsin täna Tööriistamarketist uue komplekti, mis sisaldab kahte filtrit ja kaaspõhjaga vee - eraldussüsteemi. Aga sõuvõlli vesimäärimisega kummilaagrid on ebameeldivalt kallid. 45 mm laagri odavaim hind, mida üks soome netipood pakub, on siin
Tüki hind 85 euri.

pühapäev, 21. märts 2010

Jubinate pesu

Täna puhastasin ja kontrollisin eile mootorilt maha keeratud jubinaid. Kütuse etteandepumba kolb oli kinni jäänud. Puhastasin pumba ja panin kokku. Kaatri juures hingasin sügavalt välja, pugesin mootoriruumi ja kruvisin ühe kütusepaagi kaane lahti. Paagi põhjas oli natuke vett ja sodi kuid mitte väga palju. Aega läks 5,5 tundi.