pühapäev, 11. aprill 2010

Masinisti kirjanurk

Täna läks kriminaalselt kaua. Tööriistade koristamine, pesu ning riietevahetus käis lõpuks enamvähem teosammul. Olen tühi nagu tõupulli munakott peale korralikku seemenduspäeva.

Alguseks lihvisin liivapaberiga mitmesuguseid nurgataguseid ning hiljem võtsin uuesti mootori käsile. Kaatril on selline asi nagu mootori stoppnupp. Nupp juhib starteri tõmberelee moodi elekrimagnetit. Kui nuppu vajutada, liigub magnet umbes 10 mm ning olles ühendatud peenikese trossi abil kõrgsurvepumbaga, tõmbab viimasest väljapoole (10 mm) peenikese võlli, mis sulgeb pumbas kütuse etteande. Aga vot see relee oli mootori külge pandud nii, et ühendustross käändus 90 kraadise nurga all ümber mootori ning tundub, et seda tegelikkuses ei kasutatudki. Tegin tõmbe - elektrimagnetile uue aluse ja tõin ta kõrgsurvepumbale lähemale. Nüüd ei pea tross enam mööda mootoriplokki lohisema. Magneti juhe nagu ka kõik muut juhtmed on parima sõjaväetehnika traditsioonide kohaselt paksus kummiisolatsioonis, mis omakorda on kaetud varjestussukaga. Kuid kummiisolatsioon kipub kohati murenema. Kõnealuse elektrimagneti juures ei saa olla kindel, kas mootori seiskumise asemel ei käi mootorisuumis hele sähvatus, kui pluss ja miinusjuhe omavahel peaksid kokku puutuma. See viib mind aga järgmisele mõttele, lisaks selle, et juhtmete ühendused vaja kriitilise pilguga üle käia - miks ma ei ole veel kohanud kaitsmeplokki ? Kuigi ma olen mootoriruumis sisiseva ja õlise Gollomina ringi roomanud. Huvitav.

Alumise kütusefiltri ja ühe kütusekraani panin paigale. Enne seda tõmbasin tolmuimejaga mootori alt ära selle mandi, mida enne survepesuriga kätte ei saanud. Vahejahuti ja mootori vahelt ellimineerisin linnupesa.

Ilm oli päikesepaisteline, sooja 7 - 13 °C , puhus nõrk kirdetuul, mis õhtuks vaikis. Olulisi vahejuhtumeid ei olnud.
Aeg 12.00 - 19.00 = 7 h.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar