teisipäev, 1. november 2011

Vol 2 - mootor käivitus.

Ei teagi, kas kirjutada muljetest või siis asjast.
Üldiselt mulje on selline, et käigu perse kõik need bemaritega lollpead linnavahel, kes rõngastulede abil oma riista pikendavad. Minu riist on nüüd vähemalt kilomeetri pikkune, mind ei huvita.

Kronoloogiliselt alustades, enne dramaatilist pikenemist, oli asi järgmine: Kruvisin starteri külge, lasin paaki pool kankut kütust, valasin filtrid täis, pumpasin ja õhutasin, nii et küll sai. Lõpuks jõudis kütus pihustiteni. Leidsin eelmisel aastal mootorit uurides selle küljest dekompressiooniklapi, nüüd oli seda õhu väljaajamiseks hea kasutada.
Paugust asi muidugi käima ei läinud. Törtsus ja prõgises ning ajas niisuguse suitsupilve välja et lausa lust vaadata. Kui lõpuks puhtaks käis, kadus suits ära ning naabrimaja tuli ka nähtavale.
Jahutuses on tal kaks kontuuri. Valasin siseringi vett täis ning ei muretsenud, et kohe üle kuumeneb. Silmanurgast jälgisin vanu termomeetreid - midagi need näitasid.
Kui mootor enamvähem ühtlaselt käima jäi, lükkasin käigu sisse. Abimees kastis voolikust sabalaagrit. Ja kujutad ette, revers ei teinud mingisugust häält - täielik vaikus. Ei teagi, kas siis kui vedu taga, on ka nii. Selge on see, et reversi kummipadjad asja halvemaks ei ole teinud. Kogu see kupatus - kardaanid, sõuvõll, kõik pöörles mõnusas vaikuses.
Teine tähtis küsimus oli see, et kuidas käik sisse läheb. Venemaa strizimeeste foorumis võttis üks naljamees käigu lülitamise väga lihtsalt kokku. Kirjutas - kui meie lahest/sadamast hakkab Striz väljuma, teavad seda kõik ümberkaudsed - käigu lülitamishetkel kuulduva tohutu raksaka järgi.
Proovisin siis ka. Lükates vaikselt ja järsult ja keskmiselt. Peab ütlema, et märkamatult sadamast lahkumine on tõesti mõnevõrra komplitseeritud. Huvitaval kombel läks tagurpidi käik sisse palju pehmemalt, võiks öelda et sujuvalt. Edasikäigu puhul vaatasin, et sünkronisaator ei suutnud sõuvõlli kaasa haarata ja kui toimus lülitus, siis ikka päris kuuldavalt. See on kasti sisemine värk ja ega ma seda enam lahti võtma ei hakka. Mootori tühikäigupöörded lasen nii madalale kui saab ja pole probleemi.
Üldiselt võib rahule jääda, tegelikult enamgi veel, ma olen vägaväga rahul.
Videot ei teinud, kuid teen peatselt. Enne kõrvaldan mõned õli -, jahutusvee - ja kütuselekked. Praegu pole pilt just kõige puhtam :)

Ehk veel natuke muljetest ? Ühesõnaga, kui mootor käib, siis seda on ikka tunda. Tühikäigumõmin on mõnusalt madalatooniline, on tunda pehmet vibratsiooni, kuid peamine peitub mootori iseloomus. See läheb kaatri kujuga täielikult kokku ja ütleb üsna konkreetselt - te võite siin mind värvida ja lakkida, õpetada ja juukseid kammida, see on ehk isegi okei. Aga tegelikult olen ikkagi mõnusalt rämedakoeline koll, mul on oma iseloom ja arvamus - arvestage parem sellega.
On ju selge, et nii ongi kõige parem.
R6.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar