reede, 4. november 2011

Järeldused mootorist.

Katsetasin veel mootorit. Aiakastmisvoolikust võtsin jahutusvee, mida paat muidu merest võtaks. Seetõttu ülekuumenemise ohtu täna ei olnud.
Õigupoolest enne seda kimbutas mind käivitusprobleem - jälle paks valge suits ja tohutu käiamine. Küünlad tundusid kahtlased ja võtsingi need maha. Kõik osutusid töökorras olevateks, kuid siiski ei töötanud. Ka vool tuli peale. Selgus, et küünalde kontakti takistas jällegi oksiid - seda leidub ilmselt kõikide kontaktide ja klemmide vahel.
Toimivate küünaldega oli külmkäivitus täitsa okei. Foorumitest loetud õudusjutud, et alla + 20 kraadi ongi raske käivitada, noh, õnneks on see jama.

Kui mootor pöördesse ajada (see on küll veidi allegooriline väljend 1800 p/min kohta) siis ilmub välja vibra. Mitte küll tugev, kuid ta on täitsa olemas. Teadagi on see täiesti mage lugu kuuesilindrilise kohta, mis peaks käima nagu siidi. Tõenäoliselt loperdab seal tasakaalustamata hooratas aga kuidas seda ilma väntvõllita tasakaalustada? Kätte (hooratast) ka ei saa, ainult koos mootori mahavõtmisega.

Teine asi on revers. Up on see, et kast on viisakalt vaikne - andsin täna võllidele vunki ja niisutasin ka kummilaagrit. Kõik oli ok. Aga see käigu sisselülitamine ei lähe kohe mitte. Tagurpidi töötab ideaalselt. Ei mingit kronksu. Edasikäik tuleb piiiiiiikapiiika meelitamise ja raginaga, kui pole südant täiega kangi põhja virutada. Paha on mõelda, mida hammasrataste nukid samal ajal üle peavad elama. Njah, tuleb vist sõnu süüa ning revers ikkagi maha kangutada.
Ühtlasi tuleks muuta selle fiksaatori konstruktsiooni, mis käiku sees hoiab. Reversi sünkronisaatorite vedrud asendasin veidi tugevamatega. Sujuvama lülituse huvides. Kuigi see õigustab end hetkel vaid tagurpidi käigu osas, on ilmselt suund õige. Teine pool nendest vedrudest on see, et sisselülitatud käigu puhul püüavad vedrud käiku uuesti välja lükata, kuna nad on siis täiesti kokkupressitud asendis. Fiksaatoriks on aga vaid üks vedrust ja kuulist koosnev moodustis, mis sellele survele kuidagi vastu seista ei suuda. Nüüd on selline tunne, et võibolla installin käigukangi varre külge midagi eebli taolist ning teen nii, et see hakkab juhtima riivi, mis lukustab käigukangi konkreetselt mingisse asendisse - tagasi/neutraal/edasi.

Tegin veel tähelepaneku, et radiaator (vesi vesi tüüpi soojusvaheti) lekib. Silindrilise moodustise otsakaan on ilmselt rebenenud, kahtlustan jääd. Võtan maha, keevitan, panen tagasi.

Videod töötavast mootorist. Siin ja siin

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar