See kaater 2012 aasta navigatsioonihooajal ei osale ja seoses sellega tekkis juurde nii umbes aastake
uut remondiaega.
Suurima asjana otsustasin välja vahetada mootori. Ei meeldi see dagestani värk mulle, isegi mitte kuue silindriga. Miks ma peaksin selle umbmäärase kikerdisega ikkagi jamama, millel on napilt jõudu, varuosi pole, töökindlus kahtlane ning mis tekitab vibratsiooni nagu pinnasetihendaja. Ta tuleks siiski lahti võtta, tasakaalustada, kõik üle käia...Ma teen seda küll muidugi, aga ühe teise mootoriga. Olen otsustanud 80 hj se MTZ mootori kasuks, mark D 240. Varuosad saadaval ja suht odavad, võimsust 30 hj rohkem, maks pöörded 400 võrra suuremad, töökindlus tagatud. Õigupoolest on mul üsnagi hea meel ette kujutada, kuidas ma selle agregaadiga aplalt maiustama hakkan. Mõelda vaid, võtta riiulilt detaile ja lihtsalt neid soojas garaazis külge kruvida, kui raadiost tuleb õhtune programm ja päeva parimad minutid tiksuvad. (Dagestani mootori lohutuseks ja õigluse nimel peab aga tunnistama, et tal on väga ilus hääl :)
Seletan enda meelemuutust sellega, et olen näinud nüüd mõnda ilusti remonditud traktori mootorit töötamas. Ühtlane käik, puuduvad õlilekked, korralik välimus, hea käivitumine - raske on sellisele ahvatlusele vastu panna.
Tahan peale originaalmootori väljatõstmist kogu mootoriruumi uuesti ja lõplikult puhtaks küürida ning siis sinna korraliku müraisolatsiooni panna.
Suurima asjana otsustasin välja vahetada mootori. Ei meeldi see dagestani värk mulle, isegi mitte kuue silindriga. Miks ma peaksin selle umbmäärase kikerdisega ikkagi jamama, millel on napilt jõudu, varuosi pole, töökindlus kahtlane ning mis tekitab vibratsiooni nagu pinnasetihendaja. Ta tuleks siiski lahti võtta, tasakaalustada, kõik üle käia...Ma teen seda küll muidugi, aga ühe teise mootoriga. Olen otsustanud 80 hj se MTZ mootori kasuks, mark D 240. Varuosad saadaval ja suht odavad, võimsust 30 hj rohkem, maks pöörded 400 võrra suuremad, töökindlus tagatud. Õigupoolest on mul üsnagi hea meel ette kujutada, kuidas ma selle agregaadiga aplalt maiustama hakkan. Mõelda vaid, võtta riiulilt detaile ja lihtsalt neid soojas garaazis külge kruvida, kui raadiost tuleb õhtune programm ja päeva parimad minutid tiksuvad. (Dagestani mootori lohutuseks ja õigluse nimel peab aga tunnistama, et tal on väga ilus hääl :)
Seletan enda meelemuutust sellega, et olen näinud nüüd mõnda ilusti remonditud traktori mootorit töötamas. Ühtlane käik, puuduvad õlilekked, korralik välimus, hea käivitumine - raske on sellisele ahvatlusele vastu panna.
Tahan peale originaalmootori väljatõstmist kogu mootoriruumi uuesti ja lõplikult puhtaks küürida ning siis sinna korraliku müraisolatsiooni panna.
See
projekt minu jaoks nüüd veidi teisenenud. Tegemine iseenesest on
mõnus. Kui esimesel aastal oli tahtmine
paat ruttu vette saada, siis teisel hakkasin rohkem tähelepanu pöörama
terviklikkusele ja heale väljanägemisele. Nüüd köidavad mind nutikad lahenused. Kahju, et aega nõnda napib..või
on see just hea. Sest mõttetegevus õilmitseb ja uusi variante, kuidas midagi teha, pressib
aina peale. Kuidas ja mis, sellest järgmistes postitustes. Töö käib.
PS Mihklile - kaua tehtud, kaunikene !