Googeldasin veidi.
Pean nimelt eeskätt iseendas selle mootori suhtes lugupidamist tekitama. Venemaa strizimeeste laias kogukonnas levib visalt müüt selle mootori kõlbmatusest ja näib, et igasugune propaganda on lõpuks tapvalt sugestiivne.
Kui lähendeda niivõrd rassistlikult, et vaadata tehase asukoha kliimavöödet, siis jah, lootused on madalad.
Olen tegelikult pidevalt pendeldanud kahe mõtte vahel. Esimene - visata mootor kohe välja ja asendada millegi asjalikumaga. Teine - veel veidi oodata, proovida, vaadata. Uurisin äsja rootsi Blocketist Volvo Penta sisepäramootoreid kuid häbenen samas enda nõrka usku.
Mis oleks, kui võtaksin peale 2012 aasta hooaega mootori maha ? Laseksin tasakaalustada pöörlevad osad, võrdsustaksin kolvigruppide kaalud, vahetaksin tihendid, simmerlingid? Kontrolliksin üle kuluosad ? Lisaksin kaasaegse õlifiltri ? Puhastaksin ja värviksin korpuse ? Peale paigaldamist pühiksin klapikambrikaaned pehme flanelliga puhtaks, nii et neilt jääks vastu peegeldama sooja metalli tuhm läige ?
Lingid: http://www.seaexpo.ru/blogs/my/%D0%94%D0%BE%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%20%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%81/
http://remdiesel.ucoz.ru/photo/2-0-25
http://armmarin.pulscen.ru/tov/descr/4606135
http://remdiesel.ucoz.ru/forum/8-20-1
Ja veel mõned numbrid:
Kolvikäik 110 mm
Kolvi diameeter 95
Surveaste 17 - 18
Töö järjekord 1-5-3-6-2-4
Töömaht 4675 cm3
Max pöörded 1800
Pöördemoment 236 Nm
Kaal 480 kg
Mõõdud 1180 mm х610 mm х 970 mm
Kütusekulu hj kohta tunnis 200 grm - 210 grm (mina saan arvestuslikult 280 grm)
Reaalses elus peaks see tähendama midagi sellist, et kaater jõuab 120 L kütusega 8 tunni jooksul 100 miili kaugusele, põletades tunnis 15 L kütust. Keskmine kiirus 12,5 sõlme, mis teeb 23km/h. Kütusekulu 1 km - le = 0,65 L.
Mootori põhilised parameetrid kajastuvad ka mootori tähises - 6ч9,5/11 - mis tähendab 6 silindrit, kolvi diameeter 9,5 cm, kolvikäik 11 cm.
kolmapäev, 4. jaanuar 2012
teisipäev, 3. jaanuar 2012
Näpuotsaga tehnilisi andmeid.
NLiidus toodetud sõjalise suunitlusega masinate kohta kirjandust just üleliia ei liigu. Siiani pole selge, millises tehases neid toodeti, kes projekteerisid, kuidas toodeti. Kuid juhuslikult sattusin peale pildistatud failidele ja riputan need ka siia üles.
Üllatusi ikka veel tuleb. Siiani teadsin, et kütusepaakide maht kokku on 200 L, kuid nüüd selgub, et 120L. Mis iseenesest on selles mõttes ok, et nüüd klapivad omavahel kütusevaru, sõidukaugus ning kütusekulu. Vähemalt arvutuslikult.
Värskete "ürikute" põhjal saab selgemaks ka maksimaalne reisijaskonna hulk. Kirjas on 2 meeskonnaliiget + 6 reisijat. Selle kaatri passi kirjutati aga ARK s 6 inimest, kandejõud 1000 kg. Olen küll kuulnud ühelt teiselt strizimehelt, et temal on passis 8 inimest, nii et ehk annab seda asja siiski veel parandada.
Mootori suhtes on pilt veidi selgem. Neid, paistab, et toodetakse Dagestanis siiani: http://www.dagdizel.ru/katalog.htm
Samatüübilisi mootoreid kohtasin tänavu suvel Keri saarel. Tõsi, need olid neljasilindrilised. Üks neist näis olevat töökorras ning valmis vajadusel elektrit tootma.
Üllatusi ikka veel tuleb. Siiani teadsin, et kütusepaakide maht kokku on 200 L, kuid nüüd selgub, et 120L. Mis iseenesest on selles mõttes ok, et nüüd klapivad omavahel kütusevaru, sõidukaugus ning kütusekulu. Vähemalt arvutuslikult.
Värskete "ürikute" põhjal saab selgemaks ka maksimaalne reisijaskonna hulk. Kirjas on 2 meeskonnaliiget + 6 reisijat. Selle kaatri passi kirjutati aga ARK s 6 inimest, kandejõud 1000 kg. Olen küll kuulnud ühelt teiselt strizimehelt, et temal on passis 8 inimest, nii et ehk annab seda asja siiski veel parandada.
Mootori suhtes on pilt veidi selgem. Neid, paistab, et toodetakse Dagestanis siiani: http://www.dagdizel.ru/katalog.htm
Samatüübilisi mootoreid kohtasin tänavu suvel Keri saarel. Tõsi, need olid neljasilindrilised. Üks neist näis olevat töökorras ning valmis vajadusel elektrit tootma.
Tellimine:
Postitused (Atom)