NLiidus toodetud sõjalise suunitlusega masinate kohta kirjandust just üleliia ei liigu. Siiani pole selge, millises tehases neid toodeti, kes projekteerisid, kuidas toodeti. Kuid juhuslikult sattusin peale pildistatud failidele ja riputan need ka siia üles.
Üllatusi ikka veel tuleb. Siiani teadsin, et kütusepaakide maht kokku on 200 L, kuid nüüd selgub, et 120L. Mis iseenesest on selles mõttes ok, et nüüd klapivad omavahel kütusevaru, sõidukaugus ning kütusekulu. Vähemalt arvutuslikult.
Värskete "ürikute" põhjal saab selgemaks ka maksimaalne reisijaskonna hulk. Kirjas on 2 meeskonnaliiget + 6 reisijat. Selle kaatri passi kirjutati aga ARK s 6 inimest, kandejõud 1000 kg. Olen küll kuulnud ühelt teiselt strizimehelt, et temal on passis 8 inimest, nii et ehk annab seda asja siiski veel parandada.
Mootori suhtes on pilt veidi selgem. Neid, paistab, et toodetakse Dagestanis siiani: http://www.dagdizel.ru/katalog.htm
Samatüübilisi mootoreid kohtasin tänavu suvel Keri saarel. Tõsi, need olid neljasilindrilised. Üks neist näis olevat töökorras ning valmis vajadusel elektrit tootma.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar